پژو- سیتروئن فرانسه و جنرال موتورز آمریكا قرارداد همكاری امضا كردند
نوشته شده توسط : breketid

مذاكرات طولانی مربوط به همكاریهای گروه پژو - سیتروئن ( PSA ) با شركت آمریكایی جنرال موتورز مراحل نهایی خود را طی كرده و طرفین دیروز چهارشنبه، در زمینه سرمایه گذاری شركت آمریكایی در گروه فرانسوی به توافق دست یافتند.

بر اساس قرارداد منعقده میان دو طرف، مقرر شده است جنرال موتورز تا به میزان هفت درصد در سرمایه گروه خودروساز فرانسوی مشاركت می كند.

این قرارداد در حالی میان طرفین به امضا می رسد كه بخش خودرو سازی گروه فرانسوی PSA از نیمه دوم سال 2011 با زیان روبرو بوده است.

به اعتقاد كارشناسان زیان دهی گروه نه تنها در بازار اروپا بلكه در برخی از بازارهای استراتژیك از قبیل روسیه و آمریكای جنوبی نیز مشاهده می شود.

در همین حال نیز گروه فرانسوی PSA امیدوار است تا از طریق اتحاد با بزرگ ترین شركت خودرو سازی آمریكا ، بتواند موقعیت خود را بهبود دهد.

جنرال موتورز موفق شده است با پشت سرگذاشتن بحرانی كه این شركت را به مرز ورشكستگی كشانده بود، سال 2011 میلادی را با 8/7 میلیارد دلار سود خالص به پایان رساند.

این در حالیست كه در ژانویه گذشته فروش خودروهای ساخت فرانسه در داخل این كشور نیز در مقایسه با خودروهای ساخت آلمان كه دربازار فرانسه به فروش می رسند، كاهش نسبی داشته است.

اروپام **1495**1479





:: برچسب‌ها: گل , دوچرخه , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: